Wanneer er geen verbrandingen zijn is de compressie altijd het zelfde bij een normale tweetact ,het maakt zelfs niet uit of je het gas dicht laat of open laat .
het tekort aan lucht door de inlaat wordt anders wel aangevult door het andere gat in de cilinder (genaamt de uitlaat) dat maakt uit wanneen de kompressie kan beginnen.
En ik weet ook niet hoe sommige aan een druk komen wat soms zo hoog is het is mij nog niet gelukt om een motor harder en beter te laten lopen door de kompressie te verhogen.
Soms wil deze kombinatie wel iets sneller lopen bij bepaalde weersomstandigheden maar gemiddeld maakt het niet veel uit.
De beste mannier is een betere cilindervulling,( een groot fikkie geeft meer warmte aan de niet te verbranden gassen).
Er moet gemeten worden met een flometer(luchthoeveelheidsmeter)
En moet je wat van stromingsleer weten om er achter te komen hoe je sommige dingen appart kan meten.
Ik wil hier wel eens dieper op ingaan maar het is nu al wat laat.
dus ik kap er mee.