Laatste foto
Solex oto bouwjaar 1962
SolexHeeswijk37
January
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Who's Online Now
1 registered members (Solex_maik), 34 guests, and 3 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Top Posters(30 Days)
Joan 38
Ant_one 18
Verbal 11
Roelof 10
Wim 8
Quint 6
Active Threads | Active Posts | Unanswered Today | Since Yesterday | This Week
Algemene mededelingen
2 hours ago
John zal ook zijn tijd nemen om alles op een rijtje te zetten.
Er werd 1 maart als datum genoemd maar dat zal geen absolute deadline zijn, de stekker zal er niet abrupt uit gaan.
30 547 Read More
Techniek en sleutelen
3 hours ago
Ik heb nog een stel 23"wielen met vlakke velg, die komen er in.
10 606 Read More
Restauratie projecten.
24/01/21 06:18 PM
Dat ziet er goed uit Joan. In betere tijden kom ik eens langs met een doos met nieuwe onderdelen om de motor eindelijk op te kunnen bouwen.
531 331,929 Read More
Techniek en sleutelen
19/01/21 10:47 PM
Originally Posted by Verbal
Amen.

Ik meen me te herinneren dat dit een tijd verplicht is geweest?


Ja, dat is de reden waarom begin jaren ‘60 de bougie bij Solex onder de luchtfilterkap kwam te zitten.
7 274 Read More
Nieuws...!
19/01/21 07:53 AM
BELANGRIJKE VRAAG / MEDEDELING EN OPROEP:

Onze webmaster heeft te kennen gegeven dat wanneer er niet voldoende sponsoring cq donaties binnen komen hij wil stoppen om de Solex website en het Solex forum in de lucht te houden.

John de webmaster heeft dit werk van 1996 tot nu steeds pro deo gedaan, daar mag gerust een groot compliment voor gegeven worden.
Maar nu is het moment aangebroken en geeft hij aan om per 1 maart te willen stoppen.

Vandaar hier de vraag of er hier mensen zijn die John kunnen en willen opvolgen.
Het zou voor ons allemaal heel goed nieuws zijn als we op deze manier in de lucht kunnen blijven.

Voor verdere informatie en om je interesse aan te geven kun je een mail sturen naar webmaster@solex.nl
Ik hoop van harte dat we de website en het forum kunnen voortzetten.


Groeten, John.
0 90 Read More
Nieuws...!
18/01/21 10:17 PM
BELANGRIJKE VRAAG / MEDEDELING EN OPROEP:

Onze webmaster heeft te kennen gegeven dat wanneer er niet voldoende sponsoring cq donaties binnen komen hij wil stoppen om de Solex website en het Solex forum in de lucht te houden.

John de webmaster heeft dit werk van 1996 tot nu steeds pro deo gedaan, daar mag gerust een groot compliment voor gegeven worden.
Maar nu is het moment aangebroken en geeft hij aan om per 1 maart te willen stoppen.

Vandaar hier de vraag of er hier mensen zijn die John kunnen en willen opvolgen.
Het zou voor ons allemaal heel goed nieuws zijn als we op deze manier in de lucht kunnen blijven.

Voor verdere informatie en om je interesse aan te geven kun je een mail sturen naar webmaster@solex.nl
Ik hoop van harte dat we de website en het forum kunnen voortzetten.
10 15,383 Read More
Techniek en sleutelen
18/01/21 08:14 PM
Bedankt! Deze info kon ik nergens vinden.

Toch mooi zo'n actief forum.

Ik ga maar eens aan de slag met het écht reviseren van het blokje.
3 166 Read More
Techniek en sleutelen
17/01/21 06:27 PM
Originally Posted by Joan
DAT KAN BETER, mooie foto, maar deze laat zien dat je zadel verkeerd op de pen staat, de pen dient aan de bovenkant ca 1 cm door de strop ( dat is de klem) heen te steken anders werkt de strop zich los, gaat de vertanding naar de jachtvelden en zal je zadel blijven "wakkelen"


Oh, haha, dan gaan we dat herstellen. Bedankt voor de tip!
36 3,493 Read More
Techniek en sleutelen
17/01/21 05:57 PM
Ik zet de bout ook altijd vast, er hoeft niks de scharnieren. Gewoon vastzetten en dan vloeibaar borgmiddel ertussen. Toevallig ben ik ook met een kapot carter-oogje bezig (zie Face-book). Bij mij is het oogje aan de uitlaatkant kapot/weg. Ga toch met popnagels werken en een stripje naar het boutje van het inspectie gaatje. Maar dan moet wel het blokje los, anders kan ik er nier goed met de tang bij. Nu nog ff geen tijd voor, gaat goedkomen.
16 906 Read More
Techniek en sleutelen
17/01/21 03:44 PM
Originally Posted by theohendriks
Ik zal het morgen eens proberen
Heb foto proberen te plaatsen maar lukt niet volgens mij is de foto te groot
foto openen in foto programma ( bijvoorbeeld "paint") "formaat" in pixels openen dan de grootstepixelwaarde reduceren tot 600 pixels ( de kleinste verandert dan mee als de instelling goed is gekozen en dan de foto alsnog ( onder een andere naam) opslaan met de aangepaste pixel waardes
19 801 Read More
Techniek en sleutelen
16/01/21 11:33 AM
Zo, een stapje naar voren en een stapje terug.

Het idee met de contactpunt isolatie werkt prima!
Dus alle nagemeten, gecontroleerd en gemonteerd...
En nondedju geen vonk meer.

Weer gedemonteerd...
Blijkt het draadje uit de spoel los te zitten.
Nieuw blauw draadje erop gesoldeerd,
Nieuwe condensator gepakt,
De Effe condensator heeft een heerlijke moer dus alles nu netjes vast!

En yes!
Weer een vonk.
Vanavond ff bezine erin en proefstartje maken.
7 326 Read More
Aangeboden
15/01/21 09:53 AM
Originally Posted by Verbal
Aha, en dan heb je die spie weggevijld uit het vliegwiel?
bij NIET solex vliegwielen ( zoals ik in mijn bericht schreef omdat ik die veel pas heb gemaakt voor de race) zitten er sowieso geen spie meer in ( soms maak ik er el eentje in dat is achteraf makkelijker sleutelen) en bij solex vliegwielen: ik heb er zat op voorraad liggen waar de spie al is uitgeslagen maar die nog goed te gebruiken zijn ZONDER die spie, dus ik ga niet bij goede vliegwielen de spie uit vijlen dat is een ding van ca 80 euro naar de vaantjes helpen ( die prijs werd vroeger voor een goed vliegwiel gevraagd )
9 3,936 Read More
Techniek en sleutelen
13/01/21 09:02 PM
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Koosolex
Een mooi project. Mijn complimenten.

Wat ik mij afvraag; gaat bij veel motorvermogen de rol niet slippen op de band?Klopt, dat vraag je je goed af, en inderdaad met een originele rol gaat het niet goed komen. Rollen van Bobby dienen eningszins in gereden te worden tot de lijm tussen de korrels uit is, dan komen de scherpe kanten van de korrels boven en gaat het goed. banden gaan niet zo heel lang meer mee dus bestel een paar extra Dat lijkt mij op een gegeven ogenblik de zwakste schakel. Of zie ik dat verkeerd?
nog een tip; warm de middelste bocht van de veren op en trek die bocht eruit, hang de veren op aan de bocht die nu onder het spatbord zwabbert en niks doet


Welke bocht onder het spatbord bedoel je precies?
8 322 Read More
Techniek en sleutelen
13/01/21 08:17 PM
een paar foto's
34 2,515 Read More
Techniek en sleutelen
11/01/21 09:52 AM
Geweldig. Een dergelijke klantgerichte benadering heb ik in Venlo nog niet meegemaakt.
Toen ik een authentieke Cyrus Cyrusette in Venlo kwam laten keuren was de eerste opmerking van de keurmeester "die goedkeuringsticker heb je zeker op internet gekocht".
Met de laatste Solex werd het achterlichtje afgekeurd omdat toen de keurmeester er met een zaklampje in scheen "er te weinig reflectie was" en de Vin niet duidelijk genoeg te lezen was.
Bij diezelfde Solex werd twee keer het identificatie onderzoek in rekening gebracht, nl bij keuring en herkeuring.
Verder werd voor die Solex kosten in rekening gebracht voor het overschrijven van de Solex uit het "bromfietsregister naar het snorfietsregister".
Mijn klachten werden door de RDW afgewezen. De door mij ingeschakelde Nationale Ombudsman kreeg na veel aandringen en trekken gedaan dat ik een keer identificatiekosten en de overschrijvingskosten uit de registers terug kreeg betaald. Toen ik bij de RDW aangaf dat ik het geld op mijn bankrekening gestort kon worden gestort vroegen ze mij om het op het keuringstation Venlo te komen ophalen. Nadat ik dat weigerde heeft het ruim een maand geduurd voordat ik het geld terug kreeg.
Mijn stellige overtuiging is dat daar een stuk integriteit ontbreekt.
5 375 Read More
Techniek en sleutelen
10/01/21 04:26 PM
carterafdichting: ja als een 3800 met de goede onderdelen in elkaar is gezet zit daar als afdichting net zo een stalen sleepring bij het lager als ook werkt bij de oudere OTO's en kamzuigerblokken
1 207 Read More
Formaliteiten
30/12/20 10:38 PM
14 840 Read More
Techniek en sleutelen
30/12/20 10:11 AM
probleem opgelost condensator vervangen
2 373 Read More
Techniek en sleutelen
29/12/20 03:41 PM
Een kleine update over dit projectje.

Ik heb via een bekende Chinese website een led lampje 6 volt E10 gevonden en daarbij gelijk een batterijhouder voor 4 AA baterijen gekocht. Via de invoer in de schuine buis heb ik draad getrokken naar de ruimte onder de treeplank. De batterijhouder past hier perfect.
De +draad heb ik bevestigd aan de massaplaat die aan de achterzijde van het lampje drukt. De schroef die normaal voor stroom zorgt heb ik geïsoleerd.
De -draad heb ik gemonteerd aan de schuif die aan de kap zit. De bedrading is zo gemonteerd dat de originele schakelaar gewoon werkt.
De verbinding met het achterlicht heb ik verbroken, omdat hier een achterlicht op batterijen komt.

De lamp geef in de duisternis ongeveer net zo veel licht als het origineel. Ga nog even op zoek naar een lampje met meer lumen.
4 623 Read More
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex events
Solex clubs
Donatie
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Forum Statistics
Forums21
Topics5,248
Posts77,705
Members1,562
Most Online287
Jan 23rd, 2020
Newest Members
Jeroen1971, BVeenstra63, josku, AvarosIdeal, bertjan
1562 Registered Users
The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 6 (0.011s) Memory: 0.9389 MB (Peak: 1.3080 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2021-01-28 14:30:15 UTC