Solexforum logo
Active Threads | Active Posts | Unanswered Today | Since Yesterday | This Week
Verlichting en ontsteking Jump to new posts
Re: Verlichting micron theohendriks 2 hours ago
Hallo Joan dat dacht ik ook maar er zit ook nog een schakelaar op het stuur voor de claxon en dim licht
Want dat was in Frankrijk verplicht omdat hij geen pedalen had viel hij onder motor en moest hij ook aan de voor waarde voldoen
2 82 Read More
Solex Tuning Jump to new posts
Re: uitlaat aanpassen Joan 4 hours ago
Originally Posted by Trommel
Iets anders, een andere normale uitlaat gekocht omdat ik dacht dat de oude verzadigt zou zijn. Altijd JAG uitlaatjes gehad maar nu blijkt dat een merkloos ding te zijn .tailpijpje 5 mm...Was bij aankoop helemaal gewikkeld in noppenfolie dus heb dat niet gezien. Wat blijkt de aansluiting past van geen kanten, hij knettert heel de buurt bij elkaar. De uitlaat wordt dmv een veer tegen het spruitstuk getrokken. Toen dacht ik slim te zijn en een mooie ring van tin gemaakt en erin gedaan met de gedachte die past zich dan mooi aan het uitlaatspruitstuk....., eg nie na een halve minuut spat het tin alle kanten op haha nou ja haha balen ..nu ff verder iets verzinnen..
ik heb een "stuik"pijp gemaakt van dikwandig ijzer met een schuine kant naar de inwendige diameter, die tik ik over de opening van het uitlaatbochtje heen en daarmee "stuik"ik dit pijpje, de diameter wordt dan kleiner , zelfs kleiner dan het bolletje op uitlaat spruitstuk in geval deze versleten is kom ik ermee weg verder een tapse doorn om bocht opening weer groter te meppen, beetje heen en weer pssen en de boel zit strak, altijd testen en monteren met de motor op de band want dat is zijn arbeids stand
25 33,274 Read More
Start problemen Jump to new posts
Re: Solex loopt heel zwak Joan 4 hours ago
ja zeker eens aan het vliegwiel voelen hoe de compressie is of als je de spullen hebt meten via drukmeter in bougiegat . goed dat er een heuvel is
2 75 Read More
Banden, wielen, remmen en Spaken Jump to new posts
Re: beckson Joan 4 hours ago
Originally Posted by Kuup1980
Hallo Joan,
Weet jij toevallig ook wat de maat is van de losse kogeltjes van het wiellager?
moet ik even kijken, zo uit mijn hoofd zijn alle kogels gelijk twee kogelringen in de naaf en losse kogels in het tandwiel
7 3,592 Read More
De Solex motor Jump to new posts
Re: Solex 2200 rol afdichting theohendriks 14/03/25 11:41 AM
Ja vroeger waren het geen o ringen dus dieckan ik ook wegl aten
16 1,972 Read More
De Solex motor Jump to new posts
Re: cilinder 3800/ oto Johnnie 13/03/25 05:26 PM
Ik heb ook al een paar keer een gebroken oog in een carter gerepareerd. Met dikke popnagels een metalen strip op gemaakt. Ik wil wel een foto plaatsen maar vind dat een heel gedoe. Misschien een topic maken op Face-book, daar gaat het veel gemakkelijker.
5 525 Read More
Stamtafel Jump to new posts
Re: Solex motor viertakt wat is de oorzaak Johnnie 11/03/25 05:46 PM
Als je een keer gaat proefrijden, dan zal je het gaan zien.
18 1,878 Read More
Solex modellen en historie Jump to new posts
Re: De "groene" Solex Populair Doten 07/03/25 04:36 PM
an de Solex sleutelgat is opgebouwd? Ik restaureer er een momenteel en mis die info
11 1,968 Read More
Solex liefhebbers
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (TripTrap), 81 guests, and 8 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31