Origineel bericht van: ghostrider
Het 'mindere' lopen ligt m.i. meer in het feit dat het geheel nog niet helemaal ingelopen is. Er moet eerst ook nog een dun isolerend koollaagje op de zuiger komen zodat er minder warmte=energie aan de zuiger afgevoerd wordt. Geef het een paar honderd kilometer de tijd en je hebt een heel andere Solex


Ik ben sterk een aanhanger van het "moderne" denken, zeker daar het hier om aan alu cylinder gaat met chromewand en verbeterde productie technieken.
En om met mijn baas te spreken: die wil een brandstof leveren met toevoegingen voor een schone motor.
Bij voldoende compressie druk en de juiste mengverhouding geeft een vervuilde motor juist een slechter beeld door detonatie.
Ik zweef daartussen in, ik zie de ratio voor isolatie ( er zijn er die aan keramieke deklagen hebben gewerkt juist om de hitte bij de zuiger weg te houden).
Maar een goed concept verlochend zich niet, er zal zeker wat winst te behalen zijn want dat vertelt julie jarenlange ervaring,
daarom, nu 33 tegenover met de oude 35 daar heb ik geen slecht woord voor over anders dan dat het wat beter kan.

Ik ga daar niet op wachten want ik vind dit in de marge vallen.

Als ik een racer opbouw ga ik ook niet wachten, die moet meteen goed mee kunnen komen>
Racers halen de zuigers er ook al na 10 uur uit want wachten op een koollaag betekent wachten op gruis van de zuiger, dan is het middel erger dan de kwaal.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)