Omdat de zuiger net niet zo hoog komt als bij een originele cylinder heb ik een kopje net dat beetje afgedraaid om het verlies weer te compenseren.

Dit kopje gemonteerd en ik heb inderdaad weer de trekkracht en de snelheid (35+) terug die ik ook met de oude cylinder had.
Voor een goede verbranding van benzine is ongeveer 12 bar
nodig een compressieverhouding van ca 1:10 tot 1:12 ( om met Jan te spreken: het hangt ervan af hoeveel je boven krijgt en dat wat boven is dien je op ongeveer 12 bar te krijgen.

En Peter en Jan, het kool komt eran

overigens als je een goede verbranding hebt verbrand ook een gedeelte van die 80% die "niet" kan branden en dan krijg je de ongewenste NOX-en de brand temperatuur dient daarom onder de ca 1200 C te blijven daarom word vaak een rijk mengsel gemaakt dat "blust"de verbranding maar rijt wel duurder. De "lean burn" motoren hoor je dan ook weinig meer van.

Attached Images
compressiepet (Medium).JPG (64.43 KB, 181 downloads)
kool (Medium).JPG (54.71 KB, 152 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)