Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: ghostrider
Ik word niet boos hoor.
Maar ontkool je motor maar eens en je zult zien dat je een paar kilometer/uur kwijt bent.
Dat is nu eenmaal een feit. Verder mag je natuurlijk van mij zoveel geloven of niet geloven als je wilt hoor, of natuurkundige wetten aan je laars lappen. Het is zoals het is.


Een goed ontkoolde solex begint uit protest meestal ook meteen te rammelen en dat duurt wel een heel tijdje voordat hij stiller wordt.
De zwarte zuiger van mijn originele cylinder gaat er dan ook net zo weer in ( wel precies zo als hij eruit kwam en niet 180 graden gedraaid).
Om met Cruijff te praten "elk voor heb ze tegu"

Maar dat er een zwarte zuiger uit kwam komt door een "scheef" blok toch? En dat bedoel ik nou te zeggen: met moderne computergestuurde fabrikage heb je geen scheve blokken meer. Het is echt niet zo dat nu alles beter is dan vroeger (net zo min als andersom) maar motoren zijn er alleen maar beter, betrouwbaarder, efficienter en zuiniger op geworden. Ze hebben echt geen koollaagje meer nodig om optimaal te presteren. Sterker nog: waar zou dat koollaagje vandaan moeten komen met de huidige brandstoffen en ontstekingstechniek??


Groet, Tim