De delen van het balhoofd heb ik met een waterpomptang en hamer los kunnen slaan, zoals hierboven beschreven. Bedankt voor de tips. Die op de voorvork heb ik enkele tikken gegeven, maar geeft geen krimp. Laat die dus maar zitten en plak hem af voor het coaten. Inmiddels toch besloten trouwens om het frame te laten coaten. Scheelt veel in de kosten en het werk. En sta niet echt bekend om mijn geduldige karakter tijdens het strakmaken. Ook lijkt me dit duurzamer. De luchtfilter en motorplaten gaan dus ook weer los van het blok. Zijn nu gespoten, maar coat ze dan ook maar meteen.

Zit alleen nog met het zadel: Ik wil het witte gedeelte ook laten coaten. Kan ik de klinknagels waarmee hij scharniert losboren en ze later vervangen door bouten (kop wat afvlakken) en een bormoer aan de binnenzijde? Hoe doen andere dit?



Het frame:

Last edited by Punky; 20/08/11 09:30 PM.

Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.