Ik weet dat voor auto's een minimale lichtopbrengst voor dimlicht 2000 lumen moet zijn.
Voor snorfietsen heb ik niet kunnen vinden.
maar ik heb wel dit gevonden.

Wat zijn de regels voor de verlichting en reflectie op mijn bromfiets (brommer)?

Als bromfietser moet u 's nachts en overdag als het zicht ernstig wordt belemmerd het voorlicht en achterlicht op uw brommer aan hebben. Volgens de wet vallen ook alle bromscooters, snorscooters, snorfietsen, brommobielen, fietsen met een hulpmotor en elektrische steps onder de definitie van bromfiets.

Bromfietsverlichting en reflectie

Een bromfiets op 2 wielen moet zijn voorzien van:

Voorkant
1 wit of geel dimlicht;
Toegestaan: 1 wit of geel dimlicht extra, 1 of 2 witte of gele grote lichten, 1 of 2 witte of gele stadslichten, 2 ambergele richtingaanwijzers, ambergele waarschuwingsknipperlichten en 1 naar voren gerichte witte reflector.

Achterkant
1 rood achterlicht;
Toegestaan: 1 rood achterlicht extra als de bromfiets niet breder is dan 1.30 meter en 2 ambergele richtingaanwijzers en ambergele waarschuwingsknipperlichten.
1 rode reflector;
1 rood remlicht als de bromfiets een maximumsnelheid van meer dan 25 km/uur heeft, een vermogen heeft van meer dan 0,5 kilowatt (kW) en in gebruik is genomen na 31 december 2006;
Toegestaan: 1 of 2 rode remlichten en witte kentekenplaatverlichting.

Zijkanten
1 ambergele reflector als de bromfiets na 31 december 2006 in gebruik is genomen;
Toegestaan: ambergele reflectoren aan voorste zijkanten en ambergele of rode reflectoren aan de achterste zijkanten van de bromfiets.

Trappers (tenzij de trappers intrekbaar zijn)
4 ambergele reflectoren als de bromfiets na 31 december 2006 in gebruik is genomen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967