Ok, ik begrijp het principe nu, dus kom alweer een stap verder.

Ik heb de coon aan eenzijde inderdaad laten zitten, dus hoef de as niet te richten tov de naaf. De as zit ook al in de naaf met de kogels in het vet en de coon verankert met de contramoer. Hoef alleen dus nog maar de remankerplaat te monteren.


Ik heb de onderdelen zo gedemonteerd. Kan het kloppen dat de dikke ring en de moer die links van de remankerplaat liggen de afstandstukken zijn? Ik vind het alleen vreemd dat er aan de buitenzijde voor de borgmoer dan 2 ringen zitten. Een lijkt me voldoende te zijn toch?

Begin te twijfelen of ik alles wel op de goede volgorde heb gelegd, of dat er in het verleden al een keer een hobby-er is bezig geweest aan deze naaf?

Kan het kloppen dat er bij deze as geen afdekplaatjes voor zand e.d. voor de conus gemonteerd zitten?


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.