Afgelopen dagen weer wat kleine dingen gedaan aan de Solex. Naast onderdelen schoonmaken, ook de onderdelen van het blokje gespoten. De kleur van de Solex is dus inmiddels bekend en van grijs is het naar roze en uiteindelijk toch beige geworden. Geen standaard Solex kleur, maar wel een kleur passend bij het concept.





Motorplaten hebben voor montage en schuren nog een Fertanbehandeling gehad. Spatbordje en luchtfilterkap zijn nieuw. En koplamphuis is gespoten in kunststofprimer en voorzien van een nieuwe reflector en schakelaar.



Ook wat tweedehands onderdelen gekocht. Zadeldekje en een franse motorbeschermbeugel. Beugel is iets uit het lood en ik moet kijken of ik het chroom op kan poetsen. Iemand een tip voor een goede chroompoets?




Ook de scheuren in het zadel moeten gelijmd worden. Alleen nog uitzoeken welke lijm ik het beste kan gebruiken. Ook hier zijn tips welkom.




Vannacht de cilinder schuren en dan kan die van de week in de lak.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.