Velgen toch los gehaald van de naaf ivm roest op de velg en erger roestige spaken. Zou geen gezicht worden. Dus nu de naven oppoetsen en reviseren en dan kunnen ze opnieuw gespaakt worden met nieuwe velgen.


Links is voorwiel.





Vandaag het blokje afgemaakt. De krukaswerken zijn gedaan door Ad van Heerbeek voor een nette prijs. En thuis heb ik alle andere onderdelen nog gemonteerd. Alleen de decompressieklep en het bijbehorende systeem moet ik nog monteren, maar dat kan later pas.
Ben zelf erg tevreden over het blokje. Is alleen nu veel wit, maar dat zal straks meevallen als hij blok op het gespoten beige frame zit.
Leukste opmerking was vandaag van Ad bij het zien van de motorplaten die al op het carter zaten, vroeg hij aan me of ik ze niet was vergeten te spuiten. Alleen primer was wel erg weinig. :lol: :lol: :lol:







Ook meteen een nieuwe originele uitlaat meegenomen. De "race-versie" vond ik te slecht afgewerkt. Dus blokje is klaar en compleet. Nu verder met de velgen en de remmen. wink


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.