Vandaag mijn 5000 motorkapje binnen gekregen. Moest natuurlijk de massalip bij de benzinepomp weghalen. Ik schreef al eerder dat ik dacht dat de draad van een van de boutjes dol was, maar dit bleek gelukkig niet zo. De bout zelf was gebroken en zat er los in. Kon het uiteinde wat in het carter zat er zo uitdraaien.

Maar zit wel met een ander probleem. Dat uitstekende deel wat op de benz.pomp zit en omhoog steekt, zit in de weg. Kan ik deze vervangen door een gewone bout? Of kan ik het bovenste deel afzagen? Wat is eigenlijk de functie van dit deel?

En de 5000 kap loopt erg nauw langs de onderzijde van de cilinder. Raakt deze zelfs. Kan dit kwaad, of wordt de onderzijde niet zo warm dat het zaakje gaat smelten?


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.