Ik ga de Solex eerst eens demonteren en kijken hoe de staat van alle onderdelen afzonderlijk is. Als het chroom goed is, zal ik ze inderdaad niet spuiten. Heb daar sowieso mijn bedenkingen bij ivm het remvermogen van de remblokken op de voorrem. Als er onderdelen bijzitten die op mijn 1963 Oto passen en toch ga verbouwen, zal ik vermoedelijk naar slechtere exemplaren zoeken om op te knappen. Dan houd ik nog wat goed reservespul over. Roestige velgen bijvoorbeeld zullen wel aan te komen zijn voor een leuke prijs.

De Solex komt inderdaad bij Mark vandaan. Ik kan wel begrijpen dat een verhuur deze heeft laten staan, want veel lak zit er niet meer op. wink

Bij Oek ben ik een paar jaar geleden spullen voor de Oto gaan halen. Deze heeft op MP alleen nette solexen te koop staan en ik zocht bewust naar een goedkopere die er wat slechter uitzag. Als het gespoten wordt, maakt het niks uit of er nog een oude laklaag opzit. wink

Maar nu eerst maar eens het nieuwe jaar inluiden en van de week eens kijken wat ik nu gekocht heb in losse onderdelen. LOL.

Ik denk dat een verslag van de voortgang wel geaccepteerd wordt op dit forum? wink


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.