Origineel bericht van: ghostrider
Je moet tijdens het monteren van de ankerplaat de rem aanspannen want de remschoenen centreren zich dan. Vaak zit het hele zaakje vast gerot, maar je moet de remankerplaat dus een beetje kunnen bewegen.


Om dit nog beter te bewerkstelligen hebben sommige leleu naven ( het merk dat Solex gebruikt) een zwevende bevestiging van de draaiende pen, die zit vaak vastgerot en die dient altijd gangbaar gemaakt te worden want dat stellen de schoenen zich weer tijdens het remmen.
Solex gebruikt voor veel typen helaas de goedkoopste uitvoering van de remanker plaat en die heet deze uitvoering niet.
Het is raadzaam om VOORDAT je de borgmoer van de remankerplaat vastdraait de rem stevig vast te zetten in de trommel door bijvoorbeeld met ijzerdraad het heveltje aan te trekken en dan de borgmoer aan te zetten zodat de remankerplaat zich fixeert.
vaak echter is de speling van het asgat op de as niet groot genoeg en centreert hij zich sowieso niet vandaar steeds mijn opmerking met klem: niet de schoenen verwisselen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)