Origineel bericht van: john meisters
Origineel bericht van: Joan
een paar voorrem moertjes gemaakt op de draaibank om een voorremset van Ad van heerbeek aan te passen van 3800 naar OTO
had deze mee kunnen bestellen want hij heeft ze ook op voorraad maar ik wist even niet dat het een 3800 uitvoering was.

AD heeft mooie complete voorrem sets, monteren en klaar , komen echter alleen in de uitvoering voor 3800 met bouten waaromheen de remhevels draaien die je DOOR de voorvorkpoten moet steken en dan aan de achterkant met een moertje vastzet.
OTO heeft op de vork gelaste "U" bruggetjes daar dien je een bout met vierkante kop in te steken en dan op het draad de voorrem constructie op te bouwen. AD heeft deze speciale boutje nog niet, laat hij maken, maar met een M6 met speciale platte cylinderkop schroef van 30 mm kom je er ook, heb je wel die xtra (2) moertjes nodig die er achterste voren op komen, word aan gewerkt maar als je het nu nodig hebt kan het ook ( tenminste ik doe het zo)


Al een paar keer een slecht remmende 3800 meegemaakt, bleek dat er gewone M6 moertjes op zaten ipv de speciale.
De remmen scharnieren dan met teveel speling, maw de pootjes waar de remblokjes aan vastzitten zwabberen volledig naar binnen, maar remmen ho maar wink

het is belangrijk dat de steuntjes die onder de remblokjes zitten goed afsteunen tegen de voorvork, de 3800 vork heeft daar ook speciale uitstulpingen voor mee gekregen, als de "tussenmoertjes " niet de juiste hoogte hebben en de afsteun op de vork daarmee niet gegarandeerd is heb je een probleem let ook op bij die remsetjes dat je dit aspect goed controleert, de moertjes die ik gedraaid heb dien ik bij montage dus nog op hoogte te controleren


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)