Quote:
Wat heb je vandaag aan de solex gedaan ??

Deze nacht onder de schrale schijn van een lantaarnpaal naar een oplossing gezocht om weer rijdend thuis te geraken.

De laatste tijd ondervind ik alsmaar startproblemen.
Het niet gestart krijgen begon vorige maand. Toen heb ik de bougie vervangen, die was smerig en pekzwart. De vuile bougie had ik nog te danken aan eerdere motorstoornissen, dus dat leek me verklaarbaar. Sinds kort zit er dus een nieuwe NGK B6HS in die nog maar weinige kilometers heeft gevonkt. En omdat mijn S4800 een elektronische ontsteking heeft, zette ik ze op 0.75mm. Echter kon ik de motor alleen maar starten zonder luchtfilter (het complete ding eraf) en met luchtfilter erop lukt het vrij vlot als de motor warm staat.

En zo was het niet anders toen ik gisteren na twee weken geheelonthouding nog maar eens een ritje wilde maken.
Wel merkte ik gisteren dat er redelijk wat vocht onder de luchtfilterkap zat. Op zich niet zo vreemd want bij mijn laatste rit moest ik een heuse zondvloed doorstaan.
Wat ik wel raar vind, ik blijf en blijf maar luchtfilterolie uit dat foampje knijpen. crazy Dus dacht ik gisteren de oorzaak te hebben gevonden, temeer omdat na het uitknijpen van de filterfoam de prestatie van mijn Solex aanzienlijk verbetering bracht (als de brandweer ging hij).
Een paar uur later toen ik huiswaards wilde keren, kreeg ik hem weer niet aan de praat met luchtfilter erop.
Met veel moeite en met luchtfilter er van af lukte het me uiteindelijk. Dan heb ik mijn tocht maar verder gezet met de luchtfilter in het tasje. sleep
Zonder de luchtfilter reageert de remluchthendel ook veel gevoeliger en preciezer.

Last edited by AlienSolexfiend; 14/09/14 12:52 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali