Ik lees dat je nogal wat onderdelen hebt uitgewisseld zonder het gewenste resultaat te behalen.
Normaal ga je bij een storing eerst kijken/beredeneren wat er aan de hand kan zijn.
In jou geval komt er geen brandstof bij de carburateur.

Een kleine, simpele en snelle test om het brandstof circuit te controleren :

Neem de retourslang los bij de carburateur en blaas daarop, met de mond en niet met een compressor!
Als het circuit in orde is dan komt er brandstof uit de overloop.

Het kan zijn, zoals Hans Welp aangaf, dat er geen carterdruk is.
Een oorzaak kan zijn, lekkende carter of voetpakking, een lekke keerring bij de rol of een vergeten afdichtboutje van het blokkkeerpen gat (is mij ook wel eens overkomen blush ), is geen schande maar de motor zal nooit starten.
Als je al pompen gewisseld hebt en je draait iedere keer dezelfde (te lange) stift of bout bovenin de pomp dan blokkeert deze het bovenste pompkogeltje.
Als je een nieuwe 3800 pomp monteert dan zit daar al een afdichting bovenin gedraaid en kan je de vorige regel vergeten/schrappen.

Stukje voor stukje nakijken wat er werkt en wat niet is leerzamer dan zomaar onderdelen uitwisselen.
(en misschien onnodig aanschaffen)


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy