Origineel bericht van: frank_v
Origineel bericht van: AlienSolexfiend


De trommel zou toch mooi glad moeten zijn. Ik begrijp het niet helemaal, zijn er dan groeven in jouw trommel?
Als de remvoering te hard of verglast is beperkt dit je remvermogen en bovendien heb je kans dat de trommel hierdoor uitslijt.


er zitten groeven in ja is niet glad

Ik vermoed dat die groeven in de trommelwand zijn veroorzaakt door zand dat in de trommel is terecht gekomen.
Heeft iemand daar ervaring mee?

De groeven weg schuren, afhankelijk hoe diep ze zijn, maakt de trommel dan weer groter. Ook moet de trommel perfect rond blijven of de problemen worden dan alleen maar erger.
Je zou nieuwe remvoeringen kunnen plaatsen, maar dan stel ik de vraag of vuil en zand dat in de groeven terecht komt niet voor meer narigheid zal zorgen.

Dan heb ik zelf ook nog een vraagje: mijn blackenroll rem – naaf en lagers blijven voor problemen en ergernis zorgen. Ik denk dat ik best maar investeer in een compleet nieuw achterwiel met rem, en ik denk dan aan één van een S3800.
Zit er verschil van kwaliteit bij de nieuwe 3800 onderdelen, en past de ankerplaat van de 3800 rem in de ankergleuf van de S4800?


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali