Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: 49cc
Heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de oude gietijzeren cilinder berwerkt en met een fris zuigertje weer terugezet op het OTO-koffertje. Die alu cilinder gaf me teveel herrie. Gietijzer is zoveel stiller. Prestaties vallen niet tegen op de eerst ritjes.Trekkracht is netjes.


Wat is een fris zuigertje ?? een nieuwe ?
De zuigerspeling is dan meestal aan de grote kant.(mijn ervaring)
Een overmaat erin laten boren en honen op de goede zuigerspeling en je merkt al direkt dat het vermogen verbeterd is.

Nu nog een manier om het pistonpengat te verkleinen (bij de JRT zuigers) en je hebt weer een rammel/tik minder vanuit de cilinder.

Wordt aan gwerkt wink

Ik had al met dit setje gereden. Is nwe zuiger met kort hemd. Passing is echt heel mooi. Valt er mooi doorheen zonder veertjes en eigenlijk geen speling voelbaar.
Pistonpen schuift er mooi zwaar in.

Waar ik minder tevreden over ben is de drijfstang. Na problemen toch weer naaldlagers ingezet.De passing van de nieuw ingeperste naaldlagers en het krukbusje zou nmm toch wel wat strakker mogen. Bij en volgende gelegenheid ga ik voor SKF naaldlagers (Nu INA) en voordat de zaak wordt teruggezet wil ik eerst een goed passend lagerbusje erbij zoeken.
Ik merk duidelijk dat je met een optimale lagerpassing een heel mooi stil blokje kunt krijgen. Het enige geluid wat idd licht storend is is het drijfstanglager geluid, ontdanks nwe lagers.

Last edited by 49cc; 19/03/16 07:00 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964