twee ontstekingen voor peperbus ( dit keer voor originele motortjes ) gereviseerd. blijkt bij beide dezelfde fout gemaakt te zijn: het boutje met eccentrische kop om de punten te stellen er als laatste ingedraaid ( door een vorige eigenaar) dan komt helaas het kopje niet in de stel gleuf.
dit schroefje moet er als eerste in, met de kop precies op hoogte van het puntje plaatje en vooral NIET aandraaien want hij moet minimaal een 1/2 slag linksom en een 1/2 slag rechtsom kunnen draaien, beste is de eccentrische kant naar het puntje plaatje toe te laten wijzen dus niet naar de open kant.

verder blijkt dat de kwaliteiscontrole van Solex naatje is want de lip van de condensator past net niet op zijn plek, daar zit aan een kant een borstje voor een luikje ( de enen grondplaat niet de andere wel) om plaats te maken voor het spatbordboutje/frictieplatenpakket.
je drukt de condensator bevestigingslip dus net krom bij aandraaien M4 bevestigings schroefje.
dan maar niet origineel, maar een stukje in profiel gevijld.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)