Toch nog een testrit gemaakt... ik weet niet hoeveel kilometer, want geloof het of niet, vandaag was het de kabel van mijn teller die de geest gaf.
De 3800 draaigashendel heb ik dus uitgetest en het valt eigenlijk nog best mee. Het metalen schuifstuk van de rem heb ik ervan tussenuit moeten halen. De gasbediening aan de carburateur heb ik onveranderd gelaten, dat is dus zo gebleven hoe het bij een S4800 hoort. Een groot nadeel is dat de gaschuif trager reageert bij het gasminderen. Het valt nog af te wachten dat hierdoor de gasschuif niet gaat lekken. Een opmerkelijk verschil is dat de draaigashendel niet automatisch terugdraait bij het loslaten van het handvat. Dat ik het handvat nu andersom moet bedienen is tot mijn verbazing niet hinderlijk, ook niet in combinatie met de remhendel. Waarschijnlijk werkt dit handig omdat het draaihandvat niet automatisch terug veert. Het past wel bij het karakter van een Solex vind ik.
Vreemd vind ik als de hendelset te vast op het stuur wordt aangeschroefd met het inbusboutje, dan werkt het mechanisme niet meer ofwel heel stroef. confused
Ziezo, dat zijn mijn eerste bevindingen met de 3800 draaigas/rem set op een S4800, ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen en/of tips.

Dus voorlopig kijk ik de kat nog even uit de boom alvorens ik een origineel setje bestel.

Last edited by AlienSolexfiend; 25/07/12 10:41 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali