Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Het is inderdaad het achterwiel dat de boel tegenhoudt. Dit heb ik verholpen door tussen de as van de remtrommel van het achterwiel, er niet te zuinig wat WD40 te spuiten. Geen knarsend geluid meer en het wiel draaide ook niet meer zo stroef.En het remt ook een stuk minder !! Tommelremmen smeer je niet met vet of olie , dat is glijmiddel , om wrijvingsweerstand te verminderen............Toch heb ik de indruk dat er nog iets fout gaat binnen in de trommel, want het achterwiel stopt heel plots als ik er een draai aan geef. Als ik (stilstaande dus) een paar flinke draaien aan het pedaal geef, draait het nog even door. Maar het stopt dan even plots, het bolt dus niet langzaam uit. Ook bij het voorwiel bolt deze niet uit. Dit had ik al vastgesteld bij aankoop van de BnR, maar ging er toen van uit dat het normaal was.

Dat probleem heb ik onlangs (vandaag) ook ondervonden crazy .
Het is geen roest wat het probleem veroorzaakt , dit slijt weg en zeker na een paar keer remmen .
Het probleem is ernstiger , namelijk een onronde/ovale remtrommel crazy.
De BnR staat er om bekend dat er wat ander materiaal gebruikt is dan bij b.v. een 3800.
Ik vermoed dat de trommel onrond wordt getrokken door de spaken.
Je kan de remschoenen wat meer vrije slag geven (kabelspanner wat losser)
maar dat heeft als nadeel dat als je remt dat de remhandel tegen het handvat aankomt .
Kortom , het blijft een probleem , tenzij je de hele naaf vervangt door een ander.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy