Ik heb onderdelen van het gasmechanisme van een oude solex kunnen bemachtigen, daar zit zo ’n bout bij. Het lijkt me inderdaad logisch, dat ik daar niet zelf aan gedacht heb … :s
Ik heb drie verschillende soorten veertjes die zouden kunnen dienen.
Dat het systeem niet terug dicht veert, zou er mee te maken kunnen hebben of je de juiste veer gebruikt, ook denk ik dat de dikte van de gaskabel een rol speelt, Als de kabel te veel weerstand ondervindt, door de weg die hij aflegt tussen de motor, zou er ook mee te maken kunnen hebben denk ik.
John, heb je al eens gekeken hoe het gasmechanisme bij een S4600 werkt? Die heeft ook een “normaal gasmechanisme”, de veer is bij deze horizontaal bovenaan bevestigd, misschien een alternatief.
Hier de link, als je de pagina naar beneden scrolt, kom je het tegen:

http://velosolex4600.over-blog.com/pages/_Technical_Information_for_the_4600_V2V3-1031723.html

Voor de dunne kabel heb ik grotere kogeltjes gekocht, die ga ik erin steken zodat deze niet door het gashendel kunnen schieten. Ik ben benieuwd of het zal werken, het zal wel een beetje te experimenteren worden. Als het wat wordt dan laat ik het zeker weten. Tips zijn steeds welkom.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali