Origineel bericht van: AlienSolexfiend
John, heb je al eens gekeken hoe het gasmechanisme bij een S4600 werkt? Die heeft ook een “normaal gasmechanisme”, de veer is bij deze horizontaal bovenaan bevestigd, misschien een alternatief.
Hier de link, als je de pagina naar beneden scrolt, kom je het tegen:

http://velosolex4600.over-blog.com/pages/_Technical_Information_for_the_4600_V2V3-1031723.html

Voor de dunne kabel heb ik grotere kogeltjes gekocht, die ga ik erin steken zodat deze niet door het gashendel kunnen schieten. Ik ben benieuwd of het zal werken, het zal wel een beetje te experimenteren worden. Als het wat wordt dan laat ik het zeker weten. Tips zijn steeds welkom.


Heel interessante link, dank je wel.
De positie van de veer zoals op deze site afgebeeld heb ik zelf ook al geprobeerd, maar het is niet ideaal.
Wel makkelijk omdat je niet hoeft te boren maar de veer kan beter meer in lijn liggen met de richting waarop hij moet veren, snap je wat ik bedoel? De veerfunctie werkt onvoldoende op de afgebeelde manier.

Ik denk dat de beste manier is om een klein gaatje te boren aan de rechterkant in de buurt van het schroefje waarmee je de kabel klemt.
Het is ook logisch dat je dan een sterkere veer moet hebben, het draaimoment is nl. een stuk korter. Wordt vervolgd wink

O ja, ik begrijp niet goed wat je met die kogeltjes bedoelt... confused

Last edited by john meisters; 08/01/12 07:43 PM. Reason: vraag over kogeltjes bijgevoegd.

Hou het simpel wink
Groeten, John.