Quote:
Ik meng 98 in een verhouding 1:33, behoorlijk vet dus. De tweetakt is gemengd in oktober en goed bewaard in een jerrycan.


Een kleine rechtzetting:
Eerder in deze topic zei ik 98 te mengen. Dit is een vergissing, ik gebruik Euro 95. Zo wordt het aangeraden in de handleiding van mijn S4800.
Wel gek vind ik dat op de webside van Mopex 98 octaan loodvrij wordt aanbevolen.
http://www.blacknroll.com/faq_ANG.htm#essence

Ik deed voorafgaand wat onderzoek, dit even in een notendop:
Het octaan gehalte zou het pingelen van de motor bepalen.
"Bij een te laag RON treden er acceleratiepingelingen op die meestal hoorbaar zijn (het pingelen)".
Pingelen zou door onregelmatige verbranding worden veroorzaakt...
Benzine met een hoog octaangehalte, dus met een hoge klopvastheid zou betere prestatie geven bij te hoge compressie.
Ik las op een forum dat als je altijd korte afstanden aflegt, er zich koolvorming afzet in de cilinder waardoor de compressie stijgt. Ook hiervoor zou men dan beter 98 gebruiken. En in bergachtige gebieden zou 98 ook voordeel bieden.

Mijn vraag, zou het voor de S4800 wat uitmaken of moet je hiervoor de omstandigheden overwegen?

Last edited by AlienSolexfiend; 09/03/12 06:46 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali