Vandaag nog eens wat geprobeerd aan het gasmechanisme met een resultaat waar ik wel tevreden over ben.

De kabel 80 cm lang genomen, zoals getipt elders op dit topic.
de bocht is mooi ruim, en de kabel heb ik langs de binnenkant van de tank laten lopen.

Het veertje op het gasmechanisme heb ik ook gedaan zoals hier ergens op de foto stond. ik vond bij toeval in de kist eentje waar op de juiste plek al een gaatje zat. (deze zal dus wel van een 4800 zijn geweest).

Als gashandvat een oude van een Tomos genomen waar de handrembevestiging van was afgebroken. (erg zwak, gebeurt vaker). beetje lelijk om het aan het uiteinde open te snijden, maar goed, het gaat om de functionaliteit.

Ook mijn boutje blokkeerde het mechanisme als ik het vastdraaide. van een veertje dat precies over het boutje paste en in het gat viel, heb ik 2 spoedjes afgeknipt. Jippie, alles draait lekker nu.

Handrem aangesloten met de originele handgreep. Remt prima, altijd fijn af te stellen zo zonder de lus bij het gas.

Proefritje was 100% naar tevredenheid.

Wie kapotte Tomos gashandvaten heeft: ik houd me aanbevolen.

Voor wie ook zoiets wil maken: een Tomos gashandvat past NIET op een origineel Solex stuur.
Ik had een "NSU" model liggen, is heel sterk gelijkend.

bedankt voor alle tips: kabel, plaatsing veer, het heeft geholpen. wink

Attached Images
IMG_3482.JPG (59.53 KB, 733 downloads)
IMG_3483.JPG (67.75 KB, 924 downloads)
Last edited by john meisters; 19/01/12 04:05 AM. Reason: opmerking betreffende dikte stuur toegevoegd.

Hou het simpel wink
Groeten, John.