Eindelijk nog eens de tijd gevonden om het gaskabeltje te plaatsen, en het is me nog aardig gelukt ook.
Hiervoor heb ik een nieuwe kabel gebruikt. De buitenkabel heb ik niet vervangen, deze was alleen wat gesmolten aan de buitenmantel en kon met zijn 80 cm lengte dus nog dienen. In plaats van hem tussen de motor te friemelen, liet ik hem een ruime bocht maken boven het luchtfilterkapje zo langs de onderste aansluiting rond de bobijn aan het kleine vijsje. Zoals eerder op de foto’s te zien was, heb ik ditmaal de rondelle tussen de (dikke) vijs, waar het hele mechanisme met bevestigd is, verwijderd. De originele vijs van de BnR voldeed nog prima. Ik gebruikte een veertje van een Solex. En het werkt helemaal perfect. laugh

Starten gaat vlot, alleen haal ik niet meer de snelheid van voordien, nog net 20 km/u, soms even 25km/u. Als ik dan toch een redelijke snelheid heb bereikt, wordt het na een stilstand pas ellendig om dan weer op gang te geraken. Alsof de rem wordt ingeduwd. Als ik de motor stil leg en vervolgens terug start dan gaat het weer even goed. smirk
Ik meng 98 in een verhouding 1:33, behoorlijk vet dus. De tweetakt is gemengd in oktober en goed bewaard in een jerrycan.
Verder stel ik me de vraag of het normaal is een piepend repetitief geluid te horen, denkelijk de krukas in de cilinder . Het is best moeilijk om goed te luisteren met zo’n verdomde helm op je kop. Wat het geluid betreft, ik zou toch zeggen dat ik genoeg smering maak.

Nadat ik vandaag de herstelling aan het gasmechanisme heb uitgevoerd, heb ik een testritje van 18 km gemaakt. Vooral de laatste kilometers waren problematisch. frown

Last edited by AlienSolexfiend; 02/03/12 09:13 AM. Reason: geen moer maar vijs

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali