Gisteren morgen kreeg ik een 66CC (70CC Althena) toegestuurd en die zit er momenteel op. Deze heeft 6 spoelpoorten en is niet getuned maar netjes gemaakt. Braampjes, hoekjes, kantjes enz... bijgewerkt. 2de handsje met 300km ofzo. Is dus al ingelopen.
Loopt net zo hard maar heeft meer trekkracht. De powerband is veel breder. Ook bij lage toeren trekt dit goed natuurlijk.
Sneller naar de 100 en loopt dan rustig door naar de 110.
Wel 2 daagjes bezig geweest om de setup goed te krijgen maar nu is het dik in orde. Persruimte op 1,1mm. Ontsteking op 1,4mm. Gek, maar de hoofdsproeier van de carburateur is 10 maten kleiner geworden. Had bij half gas de neiging tot 4 takten en rookte bij volgas. Dat is nu allemaal voorbij en draait nu geweldig.
Alleen de uitlaattuit heb ik wat bij moeten werken zodat de klem met uitlaat er perfect op zit en zit muurvast. Vaak een probleem bij Zundapp maar dat moet je gewoon goed aanpakken.

Man dit jakkerd echt zeg.

De 50cc draaide ook geweldig maar je moet hem meer op toeren houden en laten janken om echt hard te gaan. Met de 66cc hoeft dit niet meer.

1,5 uur gereden om te testen maar dit is gewoon waawww.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967