Vandaag de pakking vernieuwd. Was echt nodig want hij begon gewoon te lekken. En een paar olie druppels op de straat waar je staat is ook niet alles.

Ik dacht een uurtje maar het zijn er 3 geworden.
Ontstekingsdeksel eraf, ontsteking eruit, olie aftappen, klokplaatje eraf, afstelmoer versnellingen demonteren, 9 schroeven los draaien (3 niet), koppelingskabel loshalen en dan rechter koppelingsdeksel eraf halen. De schakel vork opvangen want die valt er als het ware uit. De middencarters blijven bij elkaar door de 3 ophangbouten, 1 schroef aan de rechter kant net onder de cilinder, 1 extra bout en moer van voren onder het carter waar eigenlijk de valbeugels zitten gemonteerd en 3 schroeven onder het ontstekingsdeksel.

Natuurlijk niets te zien aan de pakking, of carterdelen.
Wel zie ik aan de pakking dat hij niet helemaal op de smalle rand van de carterdelen raakt. De nieuwe pakking raakt iets meer op de vlakken.

Aan de foto's kun je het zelf ingebouwde 3de krukaslager zien (HK 1312) met extra oliekanaal, de alu versterkte koppelingsplaten en een axiaal taatslager die de koppeling indrukt zien.

Alles weer in elkaar, versnellingen afstellen, nu de pakking met demontabele vloeibare pakking gemonteerd en olie erin en een heel stuk gereden. Kurkdroog. Dat valt dan ook weer mee. laugh

Na het avondeten ook nog een stuk gereden en weer kurkdroog. laugh

Attached Images
20150429_150625.jpg (122.87 KB, 3142 downloads)
20150429_150718.jpg (127.89 KB, 2655 downloads)
20150429_150739.jpg (116.39 KB, 3626 downloads)
20150429_150924.jpg (120.3 KB, 2748 downloads)
20150429_151205.jpg (167.14 KB, 2707 downloads)
Last edited by Alfons_Amuse; 30/04/15 04:19 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967