Holy Mozes, 18 mm. Ik wist niet dat dat kon. Ik kan me er iets wel bij voor stellen omdat we over racerij hebben en dan gaan we in principe alleen over de hoge toeren praten. Tenslotte willen we er rap wezen he.
Ik heb zo mijn wensen kenbaar gemaakt en daar wordt de cilinder op gemodificeerd. Tunen is een specialisme en ik ga op de kennis van die jongens uit want voor je het weet verpruts je een cilinder en je wensen zijn meteen in rook op gegaan en je portemonnee leger.
De hele set moet kloppen en dan wordt het moeilijk om goed te tunen. Open uitlaat, 19mm bing, een gewone ontsteking, 283 blok, 13/43 twv.
Eerlijk gezegd zou ik niet direct weten welke timingen/mm ik moet toepassen. Zomaar gaan vijlen lukt dan echt niet. Vroeger heel wat cilindertjes verknalt en dat wil ik nu effe niet. Ik ga nu voor 1 keer goed.
Tussen kerst en nieuw heb ik de afspraken dus na nieuw kan ik de resultaten laten zien en horen.
Wat is het toch een mooie hobby he.