Originally Posted by Albertoo
Het is gelukt met het vloeitje, hij loopt nu ongeveer 29 a 30 km/u. Nu zou ik het fijn vinden als ie nog net ietsjes vlotter loopt, zeg 33 dat ie met tegenwind gewoon net wat beter trekt. Wat zou de kortste slag zijn om dat te behalen? Het hoeft verder voor mij geen racemonster te worden en heb ook niet de intentie er overal hard mee te rijden maar zou t fijn vinden als ie gewoon iets vlotter optrekt en iets makkelijker tegen een bultje op gaat/ tegen de wind in.

Nog een ander vraagje, het choke hendeltje rammelt aardig heen en weer. Met andere woorden, als ik een beetje een hobbel pad heb blijf ik aan het afstellen. Zijn hier nog fixes voor?
beter trekken: meet eens de lengte van je zuiger ( laatst ook al beschreven in een ander topic) als deze 51 mm meet ( meet vanaf de zijkanten niet met de bolle kant mee) terug brengen naar 46 mm. vaak zit er onderaan een "ril" in de zuiger onder deze ril blijft dan ca 2 mm

wat de choke betreft ik heb ook het veertje wel eens vervangen door een stukje (kunst) rubberen slang dat veert maar heel ietsjes en inderdaad de methode met het moertje heb ik ook al gedaan . in beide gevallen monteer ik dan eerst deze onderdelen steek dan het hulsje door de carburateur en steek dan get heveltje erop waarvan ik vooraf de U opening ook al maximaal heb toegebogen daar zit ook vaak erg veel ruimte op


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)