Goedendag allen,

Ik heb recent een solex voor elkaar gemaakt. Deze liep mooi en heb ik laten keuren bij het RDW (duur grapje trouwens). Nu heb ik er een paar rondjes mee gereden maar merkte dat de solex af en toe begon te "misfiren". Het laatste rondje dat ik reed wou de solex al helemaal niet goed starten en het resultaat was dat ik terug kon fietsen naar huis. Niet echt grappig natuurlijk, zo soepel fiets een solex nou ook weer niet. Nu heb ik al even de brandstof leidingen los gehad en doorgeblazen maar kwam hier geen gekke dingen tegen, benzine filter lijkt ook nog schoon te zijn, sproeier zie ik ook niets geks in en de decompressieklep zou in theorie niet kunnen verlopen omdat hier het veertje doorheen loopt. Ik heb ook al even gekeken naar de timing door een vloeitje tussen de contactpuntjes te doen. als ik het motortje dan rond draai laat het vloeitje los op het moment dat de markeringen tegenover elkaar staan dus dit zou naar mijn inzien ook goed moeten zijn. Iemand nog een tip waar ik het zou moeten zoeken?

Groeten,
Albertoo