Originally Posted by Albertoo
Hallo Allen,

Bedankt voor alle suggesties. Na lang zoeken ben ik er achter wat het probleem was. Het waren er meerdere. Het eerste probleem was dat de kabel van de condensator en spoel tegen het vliegwiel aanliepen. Hierdoor maakte die kortsluiting toen het vliegwiel erop zat maar niet toen het vliegwiel eraf was en ik aan het meten was. Dit opgelost en toen kwam het tweede probleem. De spie in het vliegwiel is eruit gebrokenjammer. Zorg dat je de vliegwielmoer voldoende vast aandraait voordat je de motor start. . Heeft deze spie een functie naast het uitlijnen van het vliegwiel?nee, als je goed mikt dan kun je zonder. en heeft er iemand een idee of dit te repareren is of moet ik gewoon een nieuw vliegwiel op de kop zien te tikken? kun je bij Ad van Heerbeek een nieuwe spiebaan in laten maken. Het laatste probleem waar ik mee zit is dat ik gister een rondje reed maar de solex niet lekker trok. Het was niet of er iets continue doorslipte: het toerental ging wel omhoog maar de snelheid niet. Kan dit te maken hebben met dat de banden vrij nat zijn en het een beetje regende of moet ik het in de koppeling zoeken? Ik hoor het graag.kan met de regen te maken hebben. Eerst op een droog wegdek rijden om te zien of het daar aan ligt. Slipt hij nog steeds duw dan de motorlifter eens naar voren. Blijft hij slippen dan is je koppeling mogelijk vettig

Groeten,
Albert


Hou het simpel wink
Groeten, John.