Origineel bericht van: Joan
en dan is er nog de fout waar niemand op gereageerd heeft, de kabel in de originele foto zit op de verkeerde plek gemonteerd, hij loopt niet om de trommel heen en wikkelt dus bij gas geven/nemen niet mooi in een rondje af, hij staat meteen strak en dan kun je trekken wat je wil maar dat gaat niet

Het is mij niet duidelijk hoe de kabel eigenlijk is vast gezet, want het kleine boutje ontbreekt inderdaad. Frans zei eerder dat het draaiwieltje aan gort was en er zelf wat op bedacht. Ik vermoed dat de draad van het gasijzer is over gedraaid. Hoe het “bedachte” systeem werkt, daar heb ik het gissen naar.

In het ergste geval moet je deze onderdelen vervangen. Geen nood want ook deze zijn verkrijgbaar.
Belangrijk is dat de gasschuif (in de carburateur) niet naar buiten komt. De centrale bout in het gasijzer moet goed aansluiten en mag niet los zitten.

En Frans, ik begrijp niet hoe jij het wil laten werken. Als je het monteert zoals bij het voorbeeld zou het prima moeten werken. Mijn raad is om het eerst zo te doen en later kan je eventueel de mankementen nog bijschaven.

Tip:
Zie ook dat je buitenkabel 80 cm is. wink

Een andere mogelijkheid:
Ik zag bij een S4800 al eens dat de gaskabel ongeveer halverwege door het draaiwiel ging en langs onder naar het kleine boutje leidde. (alternatief bedacht???)
Zie foto in bijlage: rood is kabel, blauw is veertje

Attached Images
gaskabel 4800 - kopie.jpg (55.6 KB, 545 downloads)
Last edited by AlienSolexfiend; 02/10/12 10:36 PM. Reason: Een andere mogelijkheid

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali