Origineel bericht van: Wafsnarf
Hallo AlienSolexfiend,

De eerste Solex begon te roken, Daarna vriendelijke vlammetjes. Het gebeurde in een winkelstraat voor een fietsenwinkel. De alerte ondernemer kwam met een emmertje water naar buiten rennen. Ik heb hem gewoon weer gestart en ik ben er mee naar huis gereden. De volgende ochtend deed hij niks meer en ik heb toen een mobylette gekocht, ook leuk.
Bij mijn carburateur is de bevestiging van de kabel niet origineel. Het zwarte plastic wieltje was aan gort en ik heb toen een andere oplossing bedacht, die voldoet. De gasmanette moet tegen de wijzers van de klok in gedraaid om toeren te minderen. Gas loslaten betekent dus plankgas. Overigens heb ik ook de indruk dat de smoorklep veel speling heeft waardoor er valse lucht wordt aangezogen, hetgeen het hoge stationaire toerental zou kunnen verklaren.
Hoe kun je trouwens de motor starten als er een centrifugaalkoppeling op zit. Je start hem met een laag toerental en dan pakt de koppeling nog niet aan en is de rol niet verbonden met de krukas.
Zo'n simpele Solex verbergt nog heel wat geheimen, blijkt maar weer. Ik maak vanavond wel even twee foto's en die probeer ik dan te plaatsen
Groet,

Frans


Lees dit even door , misschien dat het dan duidelijk is :

http://www.solex.nl/koppeling.htm

Last edited by FFAnders; 30/09/12 01:33 AM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy