Origineel bericht van: Huub_Haaker
De zuigerveren zijn zoals ze er uit zien. Kool aanslag. Het big end was geheel vetvrij wat het niet had moeten zijn. Ik ben gestopt omdat het deerlijk begon te 'piepen'. Ik vermoed dat het zwaar is gaan lopen, de snelheid liep terug, en daarna is het big end echt heet geworden. Ik ben gestopt voordat alles aan gort draaide en ben toen maar naar huis terug gefietst (15 km). Erg jammer want het was een machtig mooie tocht en prima Solex weer. Wat het big end probleem betreft (dit het vierde big end in 3 jaar) denk ik nu dat het carter (de cilinder voet) niet loodrecht op de drijfstang staat (of als je wilt evenwijdig met de krukpen). Dit is moeilijk te meten. Een paar tienden van een graad afwijking en elke keer als de zuiger naar beneden gaat krijgt het lager op zijn donder. Ik heb nog niet bedacht hoe ik het probleem van de uitlopende big enden ga oplossen.

Groet,

Huub Haaker




Dat heb je niet slecht ingeschat Huub.

Zie bijlage

Dat zamak gaat omhoog waar de cilinderboutjes aangetrokken worden, je snap het wel.

Al onze blokjes doen we eerst vlakken, en gebruiken dan de stalen drijfstang van top racing.
wel uitbalanceren, wij rijden er al (theo) 3000 km mee, geen problemen meer gehad. deze drijfstang heeft een mooi smeersleufje, zie bijlage

Attached Images
carter.jpg (72.3 KB, 1246 downloads)
carter1.jpg (40.27 KB, 1263 downloads)
drijfstangtopracing.jpg (35.85 KB, 1426 downloads)
drijfstang.jpg (45.14 KB, 2175 downloads)
Last edited by Jan; 06/07/11 05:04 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]