Origineel bericht van: grastukker

nou, ik heb tot nu toe over de meeste dingen, en dan vooral bij de demontage goed nagedacht. Dit forum is toch ook bedoelt om advies in te winnen? of niet soms? het spijt me dat ik dan niet zoveel ervaring heb, maar ik ben 26, heb vanaf me 15 alleen maar met honda viertakt gesleuteld, ook veel blokken gereviseerd, maar ik kan je vertellen dat een honda blok toch echt een heel stuk makkelijker is om te kunnen reviseren dan een solex 3800 motor. dus geef me alsjeblieft even de gelegenheid om wegwijs te worden in hoe het allemaal werkt in de solex wereld, want ik ben hier niet voor niets aan begonnen, ik vind solexen nou eenmaal machtig leuke machientjes en wil graag leren in hoe je ze weer in originele staat kunt brengen.

en nu zeg je wel "het is maar een 3800", maar wat is er los van de krukasmontage en de bronzen lagerbussen in de rol mis met deze blokjes? want ik weet nog niet echt wat de nadelen zijn van een 3800 motor ten opzichte van die van een oto. ik hoor wel vaker negatieve klanken op dit forum over 3800 motoren. en dat vind ik opzich niet erg, maar het maakt me gewoon wel nieuwschierig over wat de zwakke punten zijn van deze motortjes...

Wat je doet is goed , eerst vragen en overleggen voordat je de boel demonteert.
De opmerking "het is maar een 3800" , ze zijn inderdaad slechter, maar toch ook heel erg solex. De opmerking is meer bedoeld in de richting dat je voor een 3800 nog nieuw spul kan krijgen, als je daar wat sloopt is het niet meteen het einde, dat is voor ander modellen vaak anders en erg lastig om als je wat vernielt de boel weer op orde te krijgen

Last edited by Joan; 12/06/12 06:54 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)