Origineel bericht van: Jan Vennix
Dit geld ook wanneer er een paar solexrijders denken dat ze er een andere muggenpis in moeten gooien om een beter resultaat te verkrijgen. wat voor een motor met een zo klein specifiek vermogen per cilinderinhoed nagenoeg(ik ben nu een beetje voorzichtig) geen invloed van betekenis is.
Je hoeft aan dit verhaal van mij geen enkele waarde te hechten maar als je het systeem eenmaal op je solex is gemonteert wil je niks anders meer dat dit eenvoudige schroefje.

Jan, ik ben het helemaal met je eens,
misschien voor het spreuken forum:
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Dat is te vertalen naar solex en brandstof.
Overigens is de originel discussie over aspen begonnen naar aanleiding van het vergummen van originele pompbrandstof en vanwege aantasting van oa het membraan.
Ik zie nu discussies over lekkende tanks, vastlopende tankdoppen en doorgeslagen bougies naar boven komen
De een heeft ervaringsfeiten VOOR het spul en de ander juist weer TEGEN, ik mis twee dingen bij mezelf, A) de ervaring met dat spul B) een goede uitleg van een ander waarom het een gebeurd en het ander niet

en wat dat schroefje betreft, bij sommige "probleem"solexen heb ik dat anders opgelost , een speciale kleine remlucht sproeier bovenop de carburateur in plaats van dat grote open gat daarmee druk ik de aanvoer van lucht ook al iets waardoor de hevel helemaal naar rechts gaat, even experimenteren met de grootte.
Sproeiers maak ik zelf en soms leen ik ze uit een Solex PICT carburateur ( VW kever en bus)

Last edited by Joan; 05/04/11 02:42 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)