Ook even iemand even een beetje vooruit fluiten.
In de meeste solexen wordt als standaard brandstof benzine met een standaard calorische waarde gebruikt .
De grootste onbekende factor is nu de olie die in verschillende verhouding en met verschillende dikte bijgemeng zal worden wat ook nog een veschillende dikte heeft bij verschillende temperatuur.
Om nu het gefrummel met het bewuste ijzertje wat makkelijker te maken voeren wij al heel lang het systeem met het bewuste stelschroefje uit ,wat tot nu toe het makkelijkste is on er mee te rijden en je niet elke keer aan moet zitten friemelen .
Dus naar links starten en naar rechts als de motor weer op temperatuur is gekomen.
Dit geld ook wanneer er een paar solexrijders denken dat ze er een andere muggenpis in moeten gooien om een beter resultaat te verkrijgen. wat voor een motor met een zo klein specifiek vermogen per cilinderinhoed nagenoeg(ik ben nu een beetje voorzichtig) geen invloed van betekenis is.
Je hoeft aan dit verhaal van mij geen enkele waarde te hechten maar als je het systeem eenmaal op je solex is gemonteert wil je niks anders meer dat dit eenvoudige schroefje.