Op het motorblok staat GEEN bouwjaar 1966, dat is de datum van productregistratie/patent registratie ze zijn dus allemaal van NA die datum.

Olie: bekend verschijnsel, de afdichting van dit blok is eigenaardig gekozen en geschiedt buitenom de glijlagers van de rol, binnendoor ontstaat door slijtage een lek pad vanaf het krukascarter onder de rol door naar de vliegwielkant waar een afdichthuls hoort om daar lekken te stoppen.

Remedie:
Of mee leren leven of nieuwe glijlagers aan beide kanten van de rol en nieuwe rubberafdichtstop aan vliegwielkant monteren
goed kans echter dat de krukas ter plaatse van de glijlagers ook is ingesleten: (zeer slechte constructie maar kost geen drol om te maken) dan is het water naar de zee dragen hoewel het wel iets kan schelen.


Ook hier weer: stilstaan is motor uit, dan draait namelijk de krukas NIET ten opzichte van de stilstaande rol en slijt er daar ook niets.

Misschien iets voor de familie Vennix, vaste rollen met een hard stalen bus ter plaatse van de carter keerring op de markt brengen, weg met de koppeling terug naar de vaste rol.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)