Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Deel 23:

De carburateur heeft ook een brandstof zeefje. deze is zo lang dat hij tevens als anti spat buis en als tank beluchting kan werken. het filter is simpelweg van bovenaf uit de carburateur te trekken om schoon te maken.
Dat is evenwel iets te simpel want bij lostrekken kan er een zuil van vuil in de carburateur achterblijven, je komt dan meer in de problemen dan je mogelijk had met een vuil filter.

carburateur verwijderen.
Simpelweg onderaan de wartelmoer met een sleutel 14 mm iets lossen.
De spanning valt dan van de inwendige pakking ring weg en de carburateur is van het spruit stuk af te glijden ( spruitstuk is glad zonder groeven).
Mijn carburateur is verdacht, hij is niet origineel door mij gemonteerd maar ooit door een ander.

IK heb de wartelmoer verwijderd, van een spaak de kop platgeslagen zodat ik een plat haakje heb om de pakking ring uit de carburateur te lepelen.
Inderdaad fout gemonteerd, het spruitstuk is nooit DOOR de pakkingring heen geschoven geweest maar slechts tot halverwege.
Door het aanpersen is er een rand ontstaan aan de pakkingring hij past nu niet eens meer over het spruitstuk buisje heen.

Montage doe ik dan ook door eerst de wartelmoer op het spruitstuk te schuiven, dan de pakkingring dan de carburateur en daarna de ring en moer omhoog in de carburateur te schuiven.

Dus niet de complete combinatie als zodanig in 1 keer.

Attached Images
carburateur- (Medium).JPG (50.9 KB, 7736 downloads)
carb.pakking (Medium).JPG (51.29 KB, 3018 downloads)
Carb.filter (Large).JPG (67.51 KB, 3629 downloads)
Last edited by Joan; 21/07/09 10:50 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)