Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Montage deel 14

Alle mechanische delen zitten inmiddels weer aan het blok, nu de plastic delen nog.
Alle delen zijn met warm water, afwasmiddel en een vaat borstel netjes schoongemaakt ( gaten in tank afgedicht met benzineslang waarin kogel lager kogels).

Het tankzeefje was al ergens tijdens de demontage verwijderd en schoongemaakt.
Dit tankzeefje er weer induwen door gebruik te maken van de brandstofleiding.
Monteer ook weer de wartel van de leiding in de tank ( deze leiding is symetrisch -voor de 3800- en het maakt dus niet uit welke kant je voor de tank gebruikt)

Draai ook hier de wartel niet erg vast aan. De konstruktie is erg fout en gebaseerd op het oude type tank met een geheel metalen ( veel sterkere) aansluiting.

Om te bepalen hoe vast de warte moet: draai wartel iets aan en probeer de leiding in de rondte te draaien. Gaat dit makkelijk dan wartel iets meer aandraaien. gaat dit "stroperig" dan is de wartel goed aangedraaid.
Gaat het zwaar dan is de wartel te zwaar aangedraaid en mogelijk het plastic in de tank al bijna dol.

Mocht het plastic dol zijn dan is er een serieus probleem.
Soms op te lossen door koperdraadjes dwars in het gat te plaatsen en dan de wartel erin zodat het koperdraad het pastic ingedrukt wordt, maar het blijft behelpen.
Vaak is de aansluiting "zwetend" lek, wat zich verraad doordat na verloop van tijd de omgeving vettig wordt.

Om de tank te monteren dient eerst een boutje M6 met ring in het carter net onder het spruitstuk gedraaid te worden.Monteer de tank, steek de leiding in de onderste pomp aansluiting, en het achterste ophangpunt boven onder de ring van het net gemonteerde boutje. Monteer nu de overige twee ophangboutjes ( VOOR-boven en midden-onder) en schroef de drie boutjes aan.
Als laatste de wartel van de brandstof leiding in de pomp.

Attached Images
tanknippel (Large).JPG (81 KB, 2113 downloads)
Last edited by Joan; 07/10/09 07:54 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)