De kabelspanner geeft bij mij ook nogal eens problemen, slijtage van het boutkopje en het plaatje waar deze invalt.
Soms verbuig ik het plaatje iets zodat het boutkopje er dieper invalt en soms ,
als er niets meer aan te redden, vervang ik dat komplete remgedeelte.

De gasspaaknippel kan je borgen met locktite of gewoon met een druppeltje nagellak of
een drupje verf, dat hebben de meesten van ons we in de schuur staan,
hoef je niet iets duurs te kopen waarvan je maar een paar druppels nodig hebt.

Zo heb je nogwel een aantal punten waar in de loop der tijd wat lostrilt en in het gras verdwijnt,
afgelopen week had ik een losgetrild schetsplaatboujte, de onderste, en deze ligt ook ergens in het gras.
Het bovenste borstboutje klemde niet hard genoeg aan het vork gleufje met als gevolg dat de motor wat scheef opgedrukt werd.
De berijder had er niets van gemerkt en het viel mij op bij het wegzetten van de Solex.

Oh ja, bij het monteren van een nieuwe gasspaak : eerst het stuur op de goede,
voor jou prettige hoogte zetten en dan pas de spaak op lengte maken.


Last edited by FFAnders; 07/09/14 06:24 PM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy