Origineel bericht van: stoolex
Origineel bericht van: ghostrider
Ik lees dat je niet veel meer mag. De meeste zullen de 40 km/h niet meer gaan halen vrees ik.


Dat klopt de twee jannen hebben er al veel tijd ingestooken maar kunnen ook niet meer vinden !
Maar we gaan er toch voor het is niet anders.


Ik ben nog steeds bezig en heb geen idee wat het eindresultaat zal zijn. wel ben ik gewend te tunen zonder gebruik van (extreem) volle krukassen en met gebruik van originele carters, geen CNC dus, dat kostte me altijd trekkracht als ik vergeleken werd met blokken die dat wel hadden. nu heb ik 2 CNC carters dus dat scheelt al, nadeel daar is wel dat ze extra ruim gestoken lijken om juist ruimte te maken voor die volle krukassen, daar moet ik nog een reepje "lappen"
Met veel moeite ligt er nu inmiddels al wel een cylinder met precies de maten van een berini M21, daarbij zijn de poorten ongeveer 4 keer zo lang als een originele solex en precies niet hoger en een berini M21 haalt met een kleine carburateur toch 65 met goede trekkracht
waarschijnlijk gaat ook de koppeling er nog uit want dat zijn KM vreters.
Kop word nog aan gewerkt maar daar ga ik in ieder geval weer voor het vetrtrouwde 10 mm bougie concept dat ik heb uit de race ervaring, die 14 mm's vind ik maar niks, kost me bij 50 cc blokken compressieruimte en vorm ( zundapp heeft een mooie vorm). Gezien de zwarting op een "concentrische" kop ben ik van mening dat het spoelpatroon van een solex zich daar niet voor leent.
dan gebruik ik een zuiger bestemd voor een alu cylinder die geboord en gehoond is in een gietijzeren cylinder ( Met dank aan Henk van de Firma Leertouwer in Soest, Hij verwacht nog een kleine serie van extra cylinders)


Vraagje, hoe kom je weg met trillingen, als daar iets van in zit kost dat ook energie


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)