Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: Joan
en omdat niet alle fotos in 1 bericht passen hier nog een paar, de binnenkant van een cylinder is lastig te fotograferen, je verliest dan het inzicht ook al kijk je erin, daarom wat referentie lijnen erin gedraaid en gematteerd heel goed kijken heb ik gedaan, heb nu een soort van "lasogen" van het getuur( zie gele pijlen voor de lijnen) dan zie je hoe de spoelpoort "afhangt" in plaats van "oploopt"
ALS je gaat werken aan de poorten zorg wel dat de uittree hoek in de buurt van de 90 graden blijft, je ziet vaak spoelpoorten die qua vorm leuk lijken maar eigenlijk alleen een soort van super afbramen is geweest alleen de rand maar omhoog getrokken zonder het kanaal zelf daarbij aan te pakken


Bij de geboorde poorten (DO) is deze hoek toch geen 90 graden ??

Is het raadzaam om het gedeelte tussen de rode lijnen ook eg te halen voor wat meer ruimte?? Nee of gaat dat ten koste van de rondheid van de cilinder.Nee


Deze cilinders zijn heel goed te "tunen" sterker nog, ik heb hier met veel moeite via via via de snelste cilinder die Jan Vennix ooit gemaakt heeft voor Ad van heerbeek hier liggen, en daar zit dat tussen de rode lijnen nog gewoon tussen.
Je kan de uitstroom bij deze poorten heel mooi sturen, en dat telt!!!! Maar je moet daar wel gereedschap voor hebben, en regelmatig de wanddikte controleren, Ook daar is gereedschap voor gemaakt door Jan Vennix waar ik een copy van heb laten maken. Want voor je het weet ben je buiten.


Last edited by Jan; 28/03/14 06:37 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]