De luchtstroom langs de motor en tussen de tank is zo groot dat de uitlaat de warmte niet naar de benzineleiding kan krijgen,dus daar kan het niet aan liggen.
De meest voorkomende fout zit in de benzinepomp en daar heb ik al meerdere malen over gehad en als je het niet geloven wil moet je dat zelf weten.
Ik zal het nog maar een keer proberen.
Vroeger had een benzinepomp een span membraam dat bleef altijdheel strak staan ,ook als je de pomp te vast aandraaide.
Nu zijn de membraanen gemaakt van een weefsel met wat kunststof er overheen.
Als je deze een beetje te vast aandraait dan gaathet midden gedeelte te slap zitten (dus geen trommelvel) en gaat nu door de gemiddelde druk op de pomp (die altijd hoger is dan de buitenluchtdrukK ).
Dan gaat het membraan geheel tegen de pomp zitten en gaat hier bijna niet meer vandaan en geeft de pomp geen of te weinig brandstof en nu gaat bij warm weer als eerst de pomp te warm worden omdat de koeling van de benzineradiator niet genoeg koeling geeft en de pomp steeds meer warmte van het te warm geworden carter via de boutjes toegespeelt krijgt .
De benzine die door de warmte van de pomp al bijna geen warmte er bij kan gebruiken moet nu ook nog de warmte van de caburator wegwerken, wat nu niet meer zal lukken en op gas van een niet goede samenstelling zal de motor niet een goede snelle verbranding hebben en zal nu de pomp en de rest nog meer in warmte doen stijgen met als gevolg dat er even helemaal te weinig brandstof komt in je gasfabriekje.
Dus er is maar een goede remedie tegen dat onheil en dat is ,zorg dat je pomp meer dan een liter benzine per half uur kan leveren en alle problemen zijn van de baan.
Zie hier voor de meet methode en de oplossing een tijd terug hier beschreven.