Theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen.
De eerste 24-uurs met eigen motor was afgesteld op 1,5 mm voorontsteking.
De motor had goede trekkracht en kwam ook goed op toeren.
De tweede race stond de ontsteking op 1,8mm en presteerde ook goed.
De derde race, de ontsteking afgesteld op de testbank op een zo hoog mogelijke eindsnelheid,
de trekkracht was wel wat minder en de eindsnelheid werd nagenoeg niet gehaald door te korte stukken rechte weg.
Dit alles met een en dezelfde cilinder maar die is nu aan vervanging toe, die heeft al 3 jaar hard moeten werken en mag nu met pensioen.

Ben benieuwd hoe het vliegwiel presteert met een duurtest.
Wat gebeurt er als je tijdens de arbeidsslag, vallen de gewichtjes dan weer terug in ruststand ? en kan je me
t b.v. een stroboscoop de positie van de kern , die vastzit op de as, en het vliegwiel de verplaatsing zien ?


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy