Origineel bericht van: dreke2
wordt waarschijnlijk niet wereldkundig gemaakt !!!
maar zijn wel goed bezig, beetje jaloers misschien
(ikke dan)

groet
ANdre

van de week trek ik nog even de cylinder van mjn boodschappensolex af, zal daar wel een paar plaatjes van maken.
met het huidige weer, redelijke temperatuur en matige wind loopt hij nog steeds op het vlakke 40+ en ziet hij een viaduct dan bolt hij daar lekker tegenop zonder al te veel in te zakken , eraf blijft hij maar meer toeren maken tot aan de 50+ aan toe .
Hij is pas nog uit elkaar geweest omdat hij bij een toertocht te lang te langszaam heeft moeten rijden en toen de olie "verharst" had waardoor hij de zuiger aan de cylinder lijmde dat was met kroon olie, moet nu de resultaten met Castrol nog onderzoeken dus open gaat hij toch .
ik heb laatst wat maten voorbij zien komen, dat zag er nog voorzichtig uit, mijn uitlaatpoort zit op 28 mm van de bovenkant, de bovenkant zit op 2 mm van de bovenkant van de zuiger ( wel zonde van die extra ruimte ) die moet je dus van die 28 aftrekken betekent dus 26 mm met een slag van 40 betekent dit dat hij maar 14 mm open staat, de vuistregel is dat de poorten dan de 1/2 open staan dus ca 7 mm. dat is voor een 2 takt best weinig


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)