|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
OP
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
OP
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ik zie dat het hendeltje om de motor op de band te leggen bij een S4600 rechts onderaan staat. Is dit systeem hier ook bekend?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ik zie dat het hendeltje om de motor op de band te leggen bij een S4600 rechts onderaan staat. Is dit systeem hier ook bekend? bedoel je het systeem van de 5000 ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
OP
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ja inderdaad. Het was me nog niet opgevallen bij een S5000. Het is een combinatie van een S3800 en een S5000, maar dan met een beetje meer pk.
Ik let er altijd op dat de houder (klassieke systeem) niet tegen de hendel krast. De vorige eigenaar van mijn Solex had hier kennelijk geen aandacht voor, er zit hierdoor nu een groef in de hendel. Maar los van dit zijn er nog voor- en nadelen aan beide systemen?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
ja, de 5000tjes hebben vaak vervormde beugels waardoor ze altijd nog een beetje contact met de band hebben. het is wel te verhelpen maar voor de verhuur is dit een minder systeem, je krijgt het te gemakkelijk verbogen. het 3800 systeem is eenvoudiger, wat niet wil zeggen dat het onverwoestbaar is ik geef aan het 3800 systeem de voorkeur. het mooiste is het OTO systeem, drukken en klaar. enige nadeel: als je door hobbels rijdt en je glijbananen staan te los, dan schiet de motor automatisch in de beugel ("klik"). er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
.........er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel Had ik afgelopen weekend ook maar dan met een andere oorzaak : een LEKKE voorband .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
ja, de 5000tjes hebben vaak vervormde beugels waardoor ze altijd nog een beetje contact met de band hebben. het is wel te verhelpen maar voor de verhuur is dit een minder systeem, je krijgt het te gemakkelijk verbogen. het 3800 systeem is eenvoudiger, wat niet wil zeggen dat het onverwoestbaar is ik geef aan het 3800 systeem de voorkeur. het mooiste is het OTO systeem, drukken en klaar. enige nadeel: als je door hobbels rijdt en je glijbananen staan te los, dan schiet de motor automatisch in de beugel ("klik"). er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel Ach met een toerental begrenzer met 18000 toeren is er toch niets aan de hand.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Had je dat zelf of klanten FF? Ging de rol niet door de band heen schuren?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ik had een Trosje Engelsen , weer een ervaring rijker . De buitenband is nog goed , de beste man reed achter mij en ik hoorde wat vreemds , dus direkt de motor uitgedaan. Vandaag de binnenband vervangen , bleek er in de oude binnenband al een scheur in te zitten die met een hééle grote plakker dichtgeplakt was . En zondag kwam het "plakkertje "los . Al met al , we zijn rijdend thuis gekomen ,via een Terras , wel met 1 Solex minder.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Reden ze wel aan de goede kant van de weg dan ??
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Reden ze wel aan de goede kant van de weg dan ??
Op de terugweg , vanuit de Dortse Biesbos , was er wel een Engelse dame die , afgeleid door de mooie omgeving , even aan de linker kant van de weg ging rijden . Gelukkig is ze op tijd door Connie weer naar de "goede" kant van de weg geleidt.
Last edited by FFAnders; 23/06/12 09:15 AM.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
0 members (),
130
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|