Solex forum
Posted By: AlienSolexfiend BrianSolex Chanel - 07/06/12 11:23 PM
Heel veel rond en op de SoleX video's laugh

http://www.youtube.com/user/Rickbrendan
Posted By: AlienSolexfiend Re: BrianSolex Chanel - 21/06/12 10:04 PM
Ik zie dat het hendeltje om de motor op de band te leggen bij een S4600 rechts onderaan staat.
Is dit systeem hier ook bekend?
Posted By: Joan Re: BrianSolex Chanel - 22/06/12 05:02 AM
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Ik zie dat het hendeltje om de motor op de band te leggen bij een S4600 rechts onderaan staat.
Is dit systeem hier ook bekend?

bedoel je het systeem van de 5000 ?
Posted By: AlienSolexfiend Re: BrianSolex Chanel - 22/06/12 05:27 AM
Ja inderdaad. Het was me nog niet opgevallen bij een S5000. Het is een combinatie van een S3800 en een S5000, maar dan met een beetje meer pk.

Ik let er altijd op dat de houder (klassieke systeem) niet tegen de hendel krast. De vorige eigenaar van mijn Solex had hier kennelijk geen aandacht voor, er zit hierdoor nu een groef in de hendel. Maar los van dit zijn er nog voor- en nadelen aan beide systemen?
Posted By: John Meisters Re: BrianSolex Chanel - 22/06/12 09:25 AM
ja, de 5000tjes hebben vaak vervormde beugels waardoor ze altijd nog een beetje contact met de band hebben. het is wel te verhelpen maar voor de verhuur is dit een minder systeem, je krijgt het te gemakkelijk verbogen.

het 3800 systeem is eenvoudiger, wat niet wil zeggen dat het onverwoestbaar is frown
ik geef aan het 3800 systeem de voorkeur.

het mooiste is het OTO systeem, drukken en klaar. enige nadeel: als je door hobbels rijdt en je glijbananen staan te los, dan schiet de motor automatisch in de beugel ("klik").
er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel laugh
Posted By: FFAnders Re: BrianSolex Chanel - 22/06/12 11:02 AM
Origineel bericht van: john meisters
.........er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel laugh

Had ik afgelopen weekend ook maar dan met een andere oorzaak : een LEKKE voorband crazy .
Posted By: Alfons_Amuse Re: BrianSolex Chanel - 23/06/12 12:51 AM
Origineel bericht van: john meisters
ja, de 5000tjes hebben vaak vervormde beugels waardoor ze altijd nog een beetje contact met de band hebben. het is wel te verhelpen maar voor de verhuur is dit een minder systeem, je krijgt het te gemakkelijk verbogen.

het 3800 systeem is eenvoudiger, wat niet wil zeggen dat het onverwoestbaar is frown
ik geef aan het 3800 systeem de voorkeur.

het mooiste is het OTO systeem, drukken en klaar. enige nadeel: als je door hobbels rijdt en je glijbananen staan te los, dan schiet de motor automatisch in de beugel ("klik").
er zijn mensen die dat niet meteen door hebben en dan zeggen "hij doet het niet meer" met de motor vol gas draaiend in de beugel laugh


Ach met een toerental begrenzer met 18000 toeren is er toch niets aan de hand.
laugh
Posted By: Alfons_Amuse Re: BrianSolex Chanel - 23/06/12 12:52 AM
Had je dat zelf of klanten FF?
Ging de rol niet door de band heen schuren?
confused
Posted By: FFAnders Re: BrianSolex Chanel - 23/06/12 01:04 AM
Ik had een Trosje Engelsen , weer een ervaring rijker grin .
De buitenband is nog goed , de beste man reed achter mij en ik hoorde wat vreemds , dus direkt de motor uitgedaan.
Vandaag de binnenband vervangen , bleek er in de oude binnenband al een scheur in te zitten die met een hééle grote plakker dichtgeplakt was .
En zondag kwam het "plakkertje "los crazy .
Al met al , we zijn rijdend thuis gekomen ,via een Terras , wel met 1 Solex minder.
Posted By: solexnl Re: BrianSolex Chanel - 23/06/12 03:08 AM
Reden ze wel aan de goede kant van de weg dan ??
Posted By: FFAnders Re: BrianSolex Chanel - 23/06/12 04:07 AM
Origineel bericht van: solexnl
Reden ze wel aan de goede kant van de weg dan ??


Op de terugweg , vanuit de Dortse Biesbos , was er wel een Engelse dame die , afgeleid door de mooie omgeving , even aan de linker kant van de weg ging rijden sick .
Gelukkig is ze op tijd door Connie weer naar de "goede" kant van de weg geleidt. whistle

© Solex Forum