|
|
Joined: Aug 2017
Posts: 10
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2017
Posts: 10 |
Wanneer ik met mijn Solex OTO van een viaduct afrijd, kan het zijn dat de snelheid boven de 40 � 45km/uur uitkomt. De motor maakt dan behoorlijk veel toeren, waarna hij een ratelend geluid gaat maken vergelijkbaar als dat met een openstaande decompressieklep. De motor trekt dan ook niet meer. Is het toerental weer gezakt, dan is er weer trekkracht en werkt de motor weer normaal. Kan iemand mij vertellen waar dit geluid vandaan komt? Ik ben benieuwd naar de reacties. Gr. Ad.
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Wat is de normale snelheid van je Solex? Als dit 30 is, is het volgens mij vrij logische dat je geen trekkracht hebt wanneer je 10 a 15 km harder rijdt dan dat je motor aan kan. Ik probeer de snelheid bij berg af ongeveer hetzelfde te houden, dus bijremmen.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Aug 2017
Posts: 10
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2017
Posts: 10 |
Normale snelheid ligt op ca. 35km/uur. Wat veroorzaakt dan het "ratelend" geluid? Is dit de koppeling?
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Ik kan je daar geen antwoord op geven.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik zou mij dat niet meer afvragen, je motor maakt meer toeren dan zou moeten als je zo hard bergaf gaat. Rem inderdaad gewoon een beetje af.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,177 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,177 Likes: 6 |
Dan gaat je motor 4-tacten, het voorwiel gaat dan harden dan je motor kan bijhouden. Heeft te maken met je voorontsteking, dit is bij de Solex een vast moment.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Dan gaat je motor 4-tacten, het voorwiel gaat dan harden dan je motor kan bijhouden. Heeft te maken met je voorontsteking, dit is bij de Solex een vast moment. heeft te maken met de afstelling van het mengsel, niet zozeer je voorontsteking. hij hoeft dan niet te werken en kan dus met minder brandstof toe. je luchthendel wat meer naar rechts zetten. en verder als hij niet zo hard hoeft te werken drukt de verbranding de speling er niet meer eenzijdig ( op druk) uit en ga je inderdaad ook meer mechanische herrie horen vanuit de aanwezige speling op de motor onderdelen . zelfde visduct terug zal hij wat harder moeten werken dan op het vlakke en dan wenst hij graag de luchthevel wat meer naar links
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
85
guests, and
2
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|